• Lovina

Voor Freija, Mathieu, Willy, Michelle, Jerry en mij, begint de dag al heel vroeg, om 6 uur gaat onze wekker. We gaan vandaag (hopelijk) dolfijnen spotten. Mustra heeft voor ons geregeld dat we mee de zee op kunnen met captain Mangku. Ajuz brengt ons met de bus naar het vertrekpunt een paar kilometer verderop. Bij het vertrekpunt zien we al een flink aantal boten klaarliggen. We maken kennis met Mangku en stappen dan op de mooie traditionele jukung boot.

De meeste boten vertrekken nog vroeger zodat ze de zonsopkomst op zee mee kunnen maken. We zien dan ook dat er al een aantal boten op de terugweg zijn. Na een halfuurtje varen komen we op de plek waar de dolfijnen zich bevinden. Helaas zijn er ook nog genoeg andere boten, wat een drukte!

Er zijn flink wat boten die achter de dolfijnen aan jagen. Dat is wel jammer... Gelukkig doet onze kapitein daar niet aan mee. We zien heel wat dolfijnen, zo ontzettend gaaf!

Na ruim een half uur varen we richting ons hotel. Onderweg wordt de boot stilgelegd bij een koraalgebied. Hier kunnen Michelle, Freija en Jerry snorkelen en genieten van de mooie onderwaterwereld.

Nadat ze uitgesnorkeld zijn, brengt kapitein Mangku ons terug naar ons hotel. We bedanken hem hartelijk voor deze ontzettend leuke trip. We hebben er erg van genoten!

Bij het hotel aangekomen kleden we ons snel om voor het ontbijt. De rest zit al op ons te wachten. We genieten weer van een heerlijk uitgebreid ontbijt.

Als we klaar zijn, staan Mustra en Ajuz al klaar om ons naar de GitGit Waterval te brengen, een half uurtje rijden hier vandaan. De bus wordt geparkeerd en we lopen weer via een pad met heel veel winkeltjes naar beneden. We kopen hier en daar wat bij de kleine kraampjes.

Het is gelukkig helemaal niet druk bij de waterval dus we maken naar hartelust foto's van dit juweeltje.

De Gitgit waterval is één van de toeristische attracties op Bali. Het water stort van een hoogte van 40 meter recht omlaag. Hij stroomt het hele jaar, maar met name in het regenseizoen is hij indrukwekkend. Dit alles in een decor van een groen regenwoud.

Op de terugweg komen we langs een kleine warung waar Hedy op ons is blijven wachten met Mustra. We nemen hier een lekker koel drankje. De warung wordt gerund door een charmante oudere dame die ons allerlei kleine lekkernijen en kruiden uit haar tuintje laat proeven. Ze is vroeger danseres geweest en laat ons graag een dansje zien, zo schattig!

Onze volgende bestemming is de Holy Springs. Onderweg stoppen we bij Bebek Tepi Sawah, een mooi restaurant in Lovina waar we weer van een uitstekende lunch genieten.

Na de heerlijke lunch brengen Mustra en Ajuz ons naar Air Panas Banjar Hot Springs. Via een mooie tuin komen we bij de hot springs waar we kunnen baden. Ook hier is het helemaal niet zo druk als we verwacht hadden.

Na dit verkwikkende bad worden we naar ons hotel gebracht waar we allemaal even gaan relaxen. Michelle en ik gaan even naar de zonsondergang kijken op het strand direct achter ons hotel.

De jongeren gaan eten in Lovina en bezoeken daar een pretparkje. Aan de foto's die ze ons per whatsapp sturen zien we dat ze ontzettend veel lol hebben.  De rest van onze groep gaat dineren in het hotel waar vanavond ter gelegenheid van diverse jubilea van een aantal vaste gasten een feestavond is georganiseerd. Er wordt o.m. een barong dans opgevoerd. Het is gezellig en ook het eten is weer prima in orde.

Klik hier voor alle foto's van vandaag