• Amsterdam - Denpasar - Ubud

We hebben er maanden naar uitgekeken, maar vandaag is het dan eindelijk zover: we gaan naar Bali! Onze vlucht zal uitgevoerd worden door KLM. We vliegen met vlucht KL835 via Singapore naar Denpasar.

Onze vlucht vertrekt pas om 21:05 uur dus we hebben ruim de tijd om op Schiphol te komen. We rijden i.v.m. de drukte op de weg op tijd weg. Nadat we onze auto geparkeerd hebben bij Quickparking, brengt de shuttle ons binnen 10 minuten naar de vertrekhal.

Daar drinken we wat en bekijken we wat winkels. Dan krijgen we een whatsappje dat Hedy, Rowdy, Mathieu en Willy ook gearriveerd zijn. Freija en Yentl ontmoeten we pas in Denpasar. Zij hebben de afgelopen weken rondgereisd in Thailand en zullen hun vakantie samen met ons afsluiten op Bali.

Het inchecken gaat vrij vlot en ook bij de douane is het niet druk. We doden de tijd door een hapje te eten en wat te winkelen. Voordat we het weten, kunnen we boarden. Het vliegtuig zit helemaal vol. We vetrekken met 20 minuutjes vertraging om 21:25 uur. De vlucht naar Singapore duurt 12 uur en we hebben onderweg vrij veel turbulentie. We brengen onze tijd door met slapen en het bekijken van wat films. Het blijft een lange zit...

We landen rond 16:30 plaatselijke tijd op Singapore. We moeten al onze handbagage meenemen en dan weer binnen een uur terug het vliegtuig in. Het gaat allemaal vrij vlot en binnen no-time zijn we op weg naar Denpasar. Daar landen we om 20:30 uur na een vlucht van ruim 2,5 uur.

Op het vliegveld van Denpasar ontmoeten we Freija en Yentl. Zij zijn zojuist aangekomen vanuit Bangkok. Nadat we alle koffers hebben, lopen we naar buiten waar de warmte ons meteen overvalt. Daar staat onze Nederlandssprekende gids Mustra op ons te wachten. We maken kennis met hem en chauffeur Ajuz. Zij zullen ons de komende tien dagen overal naartoe vergezellen. Onze bagage wordt in een vrachtwagentje geladen en wij kunnen in de zeer comfortabele, ruime bus stappen. We worden in ruim een uur naar Ubud gebracht. Omdat het allang donker is, zien we helaas niet zoveel onderweg. We worden bij het Saren Indah Hotel afgezet waar we een lekker welkomstdrankje krijgen. We nemen afscheid van Mustra en Ajuz en spreken voor morgen af om 09:00 uur. We brengen allemaal onze bagage naar de kamers en drinken nog een lekker drankje voordat we gaan slapen.